zondag, augustus 06, 2017

Creed - Ryan Coogler

Creed op IMDb (7,6)
Ik heb het gedaan! Ik heb een boksfilm uitgekeken. Nou ja, met anderhalf oog (de overige helft was gericht op de klok). Wat kan ik zeggen? Ik hoop, nee: ik wéét dat hier een markt voor is. Gelukkig maar, wellicht kunnen anderen mij vertellen of de film goed was. Een 7,6 op IMDb is hoog. Maar ik weet niet wie de recensenten zijn.

Adonis Johnson is een jongeman die net promotie maakt op het werk als hij besluit het roer om te gooien. Hij wil respect tonen aan de vader die hij nooit heeft gekend. Vader bleek de succesvolle beroepsbokser Apollo Creed, die ooit enkele malen tegen de beroemde Rocky Balboa bokste.
Donny zegt zijn baan op en zoekt diezelfde Balboa op. Of die hem wil trainen, hij is immers de jongste zoon van zijn oude opponent. Balboa ( ja hoor, gewoon Stallone) vindt dat hij iets goed te maken heeft en begint inderdaad een trainingsproces om de jonge jongen in de wereldbeker-gevechten te krijgen. Uiteindelijk moet Donny dan ook om de wereldtitel meppen.
Tussendoor natuurlijk de ups and downs (ermee kappen, Balboa wordt ziek, de bokser vindt een meissie leuk, dat meissie hem niet meer en later toch weer wel) maar u mag raden hoe de finale van de film verloopt. Mis! Het zijn allemaal winnaars!

Met: Michael B. Jordan, Sylvester Stallone, Tessa Thompson

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...