zaterdag, augustus 26, 2017

Feuchtgebiete (aka Vochtige Streken/ Wetlands) - David Wnendt

Feuchtgebiete op IMDb (5,8)
Smerige film. Maar dat lijkt precies de bedoeling. Menselijke sappen en geuren spelen de hoofdrol in deze ongemakkelijke film en dat maakt het lastig om hem uit te kijken. Maar ja, hij was me ooit door mijn schoonvader (!!) aangeraden, dus toen ie vorige week op tv voorbij kwam , drukte ik op "record".

Nou, to put it mildly: niet mijn type film. Er wordt flink visueel geëxperimenteerd maar er zijn net ff te veel momenten dat je wegkijkt of denkt "moet dat nou? Gatver." Ik heb het uitgezeten maar dat is meer uit principe dat ik verrekte zelden wegloop bij een film waar ik overtuigd aan begin.

Feuchtgebiete draait volledig om tienermeisje Helen. Zoals veel andere ouders heeft ze problemen met haar ouders, die onderling nog veel meer problemen hebben. Helen speelt ze tegen elkaar uit en dat levert af en toe iets komisch op. Ze blowt met vriendinnen, ze ontdekt de zelfbevrediging en overtuigt haar skills ook aan haar vriendin en jongens in de buurt. Maar dat is allemaal nog niet het lastigste van de film.
Wat de film moeilijk te doorstaan maakt, is de anale fixatie van Helen. Ze heeft aambeien, hoogst ongebruikelijk voor een zo jong iemand. Kan ze niks aan doen, maar het feit dat ze het continu open pulkt, knijpt , schuurt is jakkie. En het gaat zelfs erg mis als ze er een scheermesje op zet en een fissuur oploopt. Ja , zoek dat maar op , dan snap je de richting. Helen raakt in het ziekenhuis en is alle bezoekers en personeel zeer tot last. Nou ja, allen behalve 1. Verpleger Robin mag rekenen op speciale aandacht. Veel , heel veel speciale aandacht.

Met : Carla Juri, Christoph Letkowski

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...